Ingezonden
brief van Riek Klijnsma
Spijbelaars? Hoezo!
(Reactie op artikel in BreakPoint, 16e jaargang nummer 2, blz. 13, Spijbelaars Kantinedienst.)
In een vorige Break Point baalt één van de leden van de
kantinecommissie van het niet komen opdagen van de leden van de
voorjaarscompetitie om kantinedienst te draaien. Het woord spijbelaars
wordt hier volkomen misbruikt. Bij mij is bekend dat geen één lid van
ons team, dinsdagmiddag dames 2, niet te beroerd is om deze dienst te
draaien en ik durf ook nog wel te schrijven dat dit ook voor de andere
damesteams geldt.
Waarom is het dit voorjaar misgegaan en lieten diegenen die dienst
hadden “verstek” gaan. Vorig jaar kregen wij tijdig de diensten op een
A-viertje van de kantinecommissie thuis toegestuurd zodat wij de data
in onze agenda konden vermelden. Dit jaar heeft de Kantinecommissie
gekozen om via de e-mail de leden op de hoogte te stellen. Helaas is
dit te laat aan ons bekend gemaakt. Daarbij is het een bekend gegeven
dat vooral senioren de computer niet alle uren van de dag aan hebben
staan om hun e-mails te lezen.
Nog een aanvullende opmerking. Is de kantinedienst echt wel nodig? Wij,
als damesteam 2 dinsdagmiddag, kunnen ons best zelf wel redden. Een van
de dames komt iets vroeger om koffie of thee te zetten voor het
uit-team. Dikwijls wordt er niets vóór de aanvang van
de wedstrijd genuttigd. Ook in de pauze willen wij zelf onze “gasten”
verwennen en na de competitie is het echt geen moeite om het geheel
goed af te ronden.
Wellicht heeft men een kantinedienst nodig bij grote tennisverenigingen, waar meerdere teams op een middag
of avond spelen.
Riek Klijnsma,
lid van het damesteam 2 TVA dinsdagmiddag.
Geplaatst
op zondag 2 maart 2008.