Ingezonden brief van Riek Klijnsma

Spijbelaars? Hoezo!
(Reactie op artikel in BreakPoint, 16e jaargang nummer 2, blz. 13, Spijbelaars Kantinedienst.)

In een vorige Break Point baalt één van de leden van de kantinecommissie van het niet komen opdagen van de leden van de voorjaarscompetitie om kantinedienst te draaien. Het woord spijbelaars wordt hier volkomen misbruikt. Bij mij is bekend dat geen één lid van ons team, dinsdagmiddag dames 2, niet te beroerd is om deze dienst te draaien en ik durf ook nog wel te schrijven dat dit ook voor de andere damesteams geldt.

Waarom is het dit voorjaar misgegaan en lieten diegenen die dienst hadden “verstek” gaan. Vorig jaar kregen wij tijdig de diensten op een A-viertje van de kantinecommissie thuis toegestuurd zodat wij de data in onze agenda konden vermelden. Dit jaar heeft de Kantinecommissie gekozen om via de e-mail de leden op de hoogte te stellen. Helaas is dit te laat aan ons bekend gemaakt. Daarbij is het een bekend gegeven dat vooral senioren de computer niet alle uren van de dag aan hebben staan om hun e-mails te lezen.

Nog een aanvullende opmerking. Is de kantinedienst echt wel nodig? Wij, als damesteam 2 dinsdagmiddag, kunnen ons best zelf wel redden. Een van de dames komt iets vroeger om koffie of thee te zetten voor het uit-team. Dikwijls wordt er niets vóór de aanvang van
de wedstrijd genuttigd. Ook in de pauze willen wij zelf onze “gasten” verwennen en na de competitie is het echt geen moeite om het geheel goed af te ronden.

Wellicht heeft men een kantinedienst nodig bij grote tennisverenigingen, waar meerdere teams op een middag
of avond spelen.

Riek Klijnsma,
lid van het damesteam 2 TVA dinsdagmiddag.

Geplaatst op zondag 2 maart 2008.